23 stycznia 2013

Maja


Mieliśmy w weekend kolejną uroczystość.
Śliczna dziewczynka. Ósme urodziny.
Dziewczynka, która zagląda głęboko w oczy i widzi. Czy ktoś jest smutny czy wesoły. Czy miał męczący dzień czy spokojny.
Dziewczynka, która, w klasie, pierwsza podnosi rękę do góry, gdy trzeba komuś pomóc. W czymkolwiek. A w domu, pierwsza biegnie do młodszego brata, żeby pocałować, gdy zaboli kolano.
Dziewczynka, która uwielbia masło orzechowe.
I zamalowuje serduszkami kartki, babciom, nie tylko w Walentynki.
Która pyta. O czym marzysz? I zapamiętuje odpowiedź.
A potem własnoręcznie, w tajemnicy, przygotowuje wzruszające prezenty.
Dziewczynka, która powtarza, ze najważniejsza na świecie jest dla niej rodzina.
I nie może spać w nocy, kiedy Lotta w ulicy Awanturników wyprowadza się z domu.
Która nigdy się nie nudzi.
I która wie, dlaczego akurat świnka jest skarbonką.
Dziewczynka, która pamięta, żeby dosypać ziaren dla ptaków zimą.
Która kocha psy, delfiny ale tak naprawdę to ja mamo kocham wszystkie zwierzęta:)
I już cieszy się na wiosnę, bo będziemy razem wybierać kwiaty do ogrodu.
I umie sama zrobić pierogi z kapustą.
I wie, jak długo mama parzy herbatę.
I cały rok czeka na swoje urodziny:):)
I chciałaby może maszynkę do wyrabiania naczyń z gliny, ale tak najbardziej to ona marzy, żeby babcia z Polski znowu przyleciała.
Dziewczynka, która chce zostać nauczycielką. I weterynarzem, sprzedawcą lodów i kosmetyczką.
A w międzyczasie prowadzić rodzinny hotel ;)
Taki ze spa i z biblioteką.
I podróżować po dżungli, też w międzyczasie ;)
Dziewczynka moja. Zawsze w spódniczce. Zawsze ze starannie dobranymi kolczykami.
Zawsze z marzeniami do spełnienia.
Maja.





Gdy czasami brakuje pomarańczowej kredki.
Gdy trzeba rozmasować zmarznięte dłonie a potem zrobić gorąca czekoladę.
Kiedy serduszko tak mocno bije i łez nie można powstrzymać. Bo najlepsza koleżanka, w autobusie, usiadła z kimś innym.
Gdy trzeba sprawdzić rozpalone czoło.
Lub włosy zawinąć w delikatne loki. I wybrać sukienkę. Na szkolny bal z tatą.
Wtedy... jestem.

A kiedy dokładnie Ten chłopak zaprosi ja do kina...
i ciepły koc, będzie trzeba spakować, na zimniejsze noce, w akademiku
albo doradzić którą drogą iść...
wybrać talerze i stół do własnego domu,
wysłuchać wrażeń z pierwszej pracy,
pomóc spakować torbę do szpitala. Dla niej i dla dziecka. Że ciepłe skarpetki koniecznie;)

Wtedy... będę.

Zawsze.
Zawsze. Blisko.
Zawsze. Najbliżej.















                    Ukochane delfiny Mai. Orlando. Floryda. I ulubiony tort lodowy. Brusters Ice cream:)

Dziękuję za liczny udział w moim candy i za wszystkie Wasze piękne cytaty.
Już teraz widzę, jak ciężko mi będzie podjąć decyzje;)


77 komentarzy :

  1. tak mnie wzruszać przed spaniem???????
    Maja ma szczęście mieć taką Mamę, Ty masz szczęście mieć taką córkę!
    100 lat dla Maji!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też chciałam być weterynarzem i nauczycielką, a jestem pewna, że gdyby moja mama czytała to co piszesz o Mai - to powiedziałaby "o, córuś moja" wielbicielka delfinów i wszelkich zwierząt hihihi. Przeniosłaś mnie przez chwilkę wstecz, a wiesz, że jakoś nigdy nie miałam okazji być tak blisko z delfinem? Ale mamy z Kapslem swoją ulubioną płytę. Całe jego dzieciństwo wieczornych zasypiań nam towarzyszyła:
    muzyka z delfinami to od nas teraz dla Mai :)))))))))))
    Nie mam jej co życzyć (hihihi), bo wiem, że jej marzenia się spełnią - więc ma już wszystko ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za muzykę !!! Włączę Mai prezent, gdy wróci ze szkoły:):):)

      Usuń
  3. Tak pięknie to napisałaś, że przez chwile czułam się, jakbym była u Was w domu i widziała to wszystko! Rośnie Wam wspaniała dziewczyna!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Sto lat dla Mai
    Wspaniała dziewczyna z niej rośnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem, czy to wpływ zmęczenia i niewyspania, czy jednak Twoje pióro jest tak wzruszające. Chociaż tak naprawdę to ta miłość, która wygląda zza każdej literki mnie tak rozczula. Zazwyczaj nie brakuje mi słów, a u Ciebie owszem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czesc!!
    Na poczatku serdeczne zyczenia dla Maii:) aby zawsze Jej słońce swiecio jasno!!
    A teraz powiem Ci ze mi się oczy spocily...tak jakbym czytala książke:http://www.poczytaj.pl/okl/61000/61223.jpg
    pewnie widzialas,ale odrazu przyszlo mi to do glowy..
    https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/58199_3592449109443_507359798_n.jpg
    https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/424077_3592449389450_1257996942_n.jpg
    https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/537333_3592449869462_1855618623_n.jp
    dokladnie w tej kolejnosci obejrzy prosze..
    ściskam Was cieplo.
    ps konkursu pewnie nie wygram(kto by glosowal na cytat o wódce:P) ale wygral znacznie wiecej znajdując Twój blog!
    ps moja starsza córeczka tez ma na imie Maja...
    pozdrawiam
    Marta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ! znam te książkę od kilku dni. Dostałam ja w prezencie. A potem ja opublikowała szafa Tosi. I powiem Ci, ze strasznie się biłam z myślami publikując te swoje słowa.Bo są moje. Do mojej córki. O naszym życiu. Napisałam je dużo wcześniej. Ale bałam się, ze ktoś pomyśli, ze się wzorowałam na książce! A tak nie było:) No i dlatego właśnie ze tak nie było publikuję je dzisiaj.

      Usuń
  7. pięknego i szczęśliwego życia May'u :))) tak na marginesie imię Maya, które nosi moja 8-letnia córcia i jaki zbieg okoliczności bo urodziła się w Dzień Matki :))), przyciąga same dobre rzeczy :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję w imieniu Mai:) Ale miałaś prezent na Dzień Matki!!! No wymarzony:):)

      Usuń
  8. specjalnie dla Twojego bloga zalozylam konto-aby bylo mniej anoniowo:)
    pozdr Mama Maii i Kornelii

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak właśnie powinny wyglądać relacje matki i córki:) wsparcie obustronne, miłość w każdym geście....bo fajnie mieć córkę:) Sto lat i niech się spełniają wszystkie, nawet najskrytsze marzenia:)...

    OdpowiedzUsuń
  10. Julitko! Jak Ty to napisałaś! Łzy wycisnęłaś me! Maja musi być bardzo wyjątkową osobą! I niech mi zdradzi dlaczego właśnie świnka jest skarbonką bo mnie to ciekawi:)
    I dla niej życzenia by dała się porwać sile wiatru i cieszyła się tym co robi! By żyła z pasją i słońce nosiła w sobie!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Iza:)
      Świnka się stała skarbonką przez pomyłkę ! Wyrazu pygg z wyrazem pig !! Było zamówienie na naczynia z materiału, który po angielsku nazywał sie pygg - kiedyś monety kładli na talerzach i miseczkach, a garncarze zrozumieli zamiast pygg -pig;) I zamiast talerzy zrobili świnki:) To tak w ekspresowym skrócie;)

      Usuń
    2. Hehe! Podoba mi się ta historia:)) Czuję się mądrzejsza, będę tę historię opowiadać innym i o Mai wtedy wspomnę:)

      Usuń
  11. Własnie dlatego patologicznie i do łęz zazdroszczę matkom corek. Synów ma się zupełnie inaczej, już teraz to widzę.
    Wszystkiego najlepszego dla Solenizantki :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje! Ale wiesz z tą córka u Ciebie, to jeszcze nic straconego;);););):)

      Usuń
  12. Julitko macie niebywałe szczęście ... bycia razem ... wasze relacje ... coś wspaniałego ... i czegóż życzyć ... kontynuacji i spełnienia marzeń ot co, bo resztę macie już :)
    buziaki :*****

    OdpowiedzUsuń
  13. wszystkiego najlepszego dla solenizantki. Moja Maja, ach jaka podobna, wiesz,że też chciała w tym wieku być lodziarką, nauczycielką:). I ja sobie myślę o dniu kiedy wyjdą z domu. Już niedługo, już kilka lat, bo u nas szkoły daleko i dzieci po gimnazjum muszą w internatach mieszkać. Tak mało czasu zostało a potem tylko weekendy:( bu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O matko no tak !! Sredniej u was nie ma i tylko internat wchodzi w grę!!!! To rzeczywiście niedługo:((

      Usuń
  14. Cudowną masz Córeczkę! i tak pięknie o Niej napisałaś:)
    Niech spełnią się Jej wszystkie marzenia - te o Babci, o hotelu i spa, o nauczycielce i weterynarzu - wszystkie!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję !!! Nawet sobie nie wyobrażasz jak Maja się cieszyła z tych życzeń:)

      Usuń
  15. W kazdym Twoim slowie poklady milosci!!!! Oczy mi zeszklilo, ech... Cudowna, madra Maja! I cudowna Mama! Usciski dla Was.

    OdpowiedzUsuń
  16. Marzę, by też mieć z Moją Córką wyjątkowy kontakt....taki jak mam z moją Mamą...a może jeszcze lepszy...choć nie wiem czy się da:):)
    W tej chwili ma niespełna 3 lata i jak na razie chyba nie jest źle...:)

    Majeczce życzę, by Wszystkie Jej marzenia się spełniły, by zachowała w sobie, tą dobroć i mądrość...:)

    A Tobie Kochana gratuluję pięknej i mądrej Córeczki:)

    Pięknie napisałaś:)
    Pozdrawiam,
    Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci kochana Olu:)
      Jestem pewna, ze jesteś cudowną mamą:)
      Mój Wiktor ma niespełna trzy latka i za dwa tygodnie kolejna uroczystość;)

      Usuń
  17. o Boze Maya juz 8 lat skonczyla!!! a ja pamietam jak bylam ktoryms razem akurat u Iwony i ona miala roczek i nerwowo sie tak Twojego W. trzymala i taka wsytraszona byla... a potem jak nastepnym razem Ja widziaam to zaczepiala mnie niesmialo, zagadywala... a teraz skonczyla 8 lat!!!! Ucaluj ja ode mnie bardzo Julitka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja w pierwszej chwili pomyślałam, że to niemożliwe, ze ona miała wtedy dopiero rok, jak byłaś! No ale zaraz się zastanowiłam i rzeczywiście możliwe:):) Ten czas jest nieubłagany;) Ucałuję na pewno:) dziękuję

      Usuń
  18. Julitka ja dziś nic.. no nic nie napiszę dziś.. oprócz tego że ta Maja przecież tak kocha wszystko.. bo ty kochasz. Płaczę teraz ja tutaj sobie i nie mogę nic już powiedzieć. Bardzo kocham tą naszą perełkę.

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne! Sto lat dla cudownej dziewczynki i gratulacje dla mamy :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja też mam taką Majeczkę, co jak się lekko potknę, zaraz biegnie pytać czy nic mi się nie stało i wzrusza się przy ksiazkach... Idę ją wyprzytulać, natychmiast! :)
    Ale z nas szczęściary!

    OdpowiedzUsuń
  21. Ale ślicznotka. Sto lat kochana Majeczko!

    OdpowiedzUsuń
  22. Cudowna ta Twoja dziewczynka!

    OdpowiedzUsuń
  23. pięknie napisane. piękne uczucia, to i słowa jakby same przychodzą, prawda? :) najlepsze życzenia dla Twojej tak małej, choć tak dużej Córeczki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Tak po prostu przychodzą słowa, bo temat taki cudny;)

      Usuń
  24. tak prosto i tak pięknie...

    OdpowiedzUsuń
  25. Maja jest wspaniala mloda Kobietka i bardzo profesjonalnie podchodzi do wszystkiego czym sie zajmuje. Jak niedawno bawilismy sie w szkole i Ona oczywiscie byla nauczycielka,a jeden z nas dwoch uczniow musial na chwile wyjsc i mielismy przerwe, ja zglosilem Pani nauczycielce, ze sie nudze, to dala mi pileczke kauczukowa i powiedziala, ze mam czas na gry i zabawy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahahahahah mam nadzieję, ze wykorzystałeś ten czas maksymalnie:)

      Usuń
  26. ... czytam i myślę.. jak to jest..? że ze zwykłych rzeczy, słów można stworzyć zdania co wzruszają człowieka... a ja mam juz rzęsy pomalowane i do góry co linijkę patrzę żeby te łzy wsiąkły i nie pociekły.. i sto lat dla Majeczki. albo 93 ale w zdrowiu i w szczęściu. czytam i myślę, co ja w ósme urodziny napiszę o Tosi.. jaka jest, co będzie lubić, co przezywać.. czy będzie kopała nogą krzesło ze złości czy przyjdzie sie przytulić gdy będzie Jej źle.. no i po co mi to robisz? to kolejny post, którego muszę się nauczyć na pamięć!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha Tośka będzie boska!!!!!!! Już to widzę!!!!!!!!!!!

      Usuń
  27. Julitko, cudowną mamą jesteś i cudowne dzieci. Córeczkę wręcz idealną, idealną, bo miłością otoczoną. To Ty uczysz jej świata, uczysz życia i cieszenia się nawet z drobiazgów. Córka odbiciem lustrzanym matki jest przecież.... Twoim odbiciem jest :))))

    Dla uroczej panienki ślemy życzenia: Niech świat tylko kolorowy będzie, niech lody nigdy się nie kończą, niech kwiaty kwitną cały rok. Przygody niech z plecaka wyskakują a przyjaciele w smutkach i radościach niech przy Tobie trwają Królewno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Iza za cieplutkie słowa i za piękne życzenia dla mojej rybki:)

      Usuń
  28. Masz cudowną Córkę. I jesteś cudowną Mamą!!! Wszystkiego dobrego dla Was.

    OdpowiedzUsuń
  29. Cudowna ta Twoja Maja... Piękna taka, mądra i te oczy takie niesamowite ma.
    Powiem Ci w tajemnicy, że ja wszystkie Majki świata uwielbiam bo to imię z największa czułością i słodyczą mi się kojarzy:)
    Wszystkiego co najlepsze dla Majuni, co by codziennie gwiazdy spadające mogła oglądać i aby ten cudny uśmiech nigdy z buzi jej nie schodził. Wór uśmiechów, uścisków i buziaków przesyłam:**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Ja tez Ci powiem w tajemnicy, ze wszystkie Maje uwielbiam...

      Usuń
  30. uwielbiam jak piszesz o swoich dzieciach... bo piszesz tak, jakby to ksiażka piękna byla, z tym, ze Twoja historia jest prawdziwa... dostarczasz mi wruszen ale i wskazowek, zyciowych madrosci chociaz to nienajlepsze slowo... dziekuje ze chcesz sie dzielic swoim swiatem z innym... a jak sobie przypomne ten post o malym chlopcu i jego tacie, a relacji syn-ojciec to az mi sie cieplo na sercu robi... a dla Majeczki - sto lat i samych dobrych ludzi na drodze, usmiechu i pieknego zycia...

    OdpowiedzUsuń
  31. No to własnie ryknęłam okazjonalnie...Grzeczne dziewczynki strasznie mnie rozczulają. A jeszcze bardziej taka cudowna mama;-*

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie mogłam powstrzymać łez - tym bardziej, że moja córcia, to też Maja....

    OdpowiedzUsuń
  33. Jak ja bym chciala kiedys poplywac z delfinami!!! Poza tym zakochalam sie w Twoim blogu wiec dodaje do obserwowanych. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Jak ja bym chciala kiedys poplywac z delfinami!!! Poza tym zakochalam sie w Twoim blogu wiec dodaje do obserwowanych :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  35. O boże delfiny!! Jak ja kocham delfiny ;)) Ale bym chciała kiedyś zobaczyć a dotknąć to już nawet nie mówię! Wszystkiego dobrego dla Was wszystkich!!!

    OdpowiedzUsuń
  36. Ależ napisałaś... PIĘKNIE:) PRZEpięknie:).
    Samego najlepszego dla Twojej Kochanej!

    Może kiedyś..., jeszcze zdążę mieć taką...

    Z delfinami tańczyłam:), wiem jak Maja może czerpać przyjemność z ich obecności:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję !!!
      A ja mam nadzieję, że Maja potańczy z nimi w tym roku;)

      Usuń
  37. I znów się wzruszyłam :-) A Majeczce życzę, aby na każdym kroku odnajdywała radość w najdrobniejszych sprawach!!
    Kaśka

    OdpowiedzUsuń
  38. Delfiny... moje marzenie ;-)))
    Oby wszystkie marzenia Twojej Córci się spełniły... i żeby tego "międzyczasu" jej nie zabrakło ;-)))
    Dzieci uczą się świata od nas... jej wrażliwa duszyczka i kochające serduszko jest odbiciem światła, które widzi w Twoich oczach...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy zostawiony komentarz.
Będzie on widoczny po zatwierdzeniu.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ⓒ Wszystkie zdjęcia i treści zamieszczone na tym blogu są moją własnością.